Звіт директора
Зеленівського ясла-садка №46 Херсонської міської ради
за 2018-2019 навчальний рік
Завдання звітування:
1. Оптимізувати вплив системи гартувальних засобів на організм дитини
шляхом впровадження сучасних оздоровчих технологій .
2. Продовжити роботу з дітьми з формування елементарної обізнаності з
професіями дорослих в процесі сюжетно-рольових та режисерських ігор.
3. Продовжити роботу щодо збагачення лексичного запасу дошкільників
засобом фольклору, як основи формування мовної компетентності юного
патріота України.
Порядок денний:
1. Вибори голови та секретаря зборів.
2. Вибір лічильної комісії
3. Звіт завідувача.
4. Обговорення звіту (виступи батьків, членів колективу та громадськості).
5. Таємне голосування.
Як керівник закладу дошкільнох освіти в своїй діяльності керуюсь
Конституцією України, Законами України: «Про освіту», «Про дошкільну
освіту»; Положенням про дошкільний навчальний заклад, затвердженим
постановою Кабінету Міністрів України від 12 березня 2003 року
№ 305, іншими нормативно – правовими актами, Статутом дошкільного
навчального закладу, затвердженим рішенням міської ради № 1772 від
31.03.2015 року.
Порядок діяльності ЗДО визначений «Правилами внутрішнього трудового
розпорядку», посадові обов’язки персоналу є в наявності, відповідають
нормативним вимогам, затверджені директором закладу.
Заклад дошкільної освіти «Золотий півник » загального типу,
підпорядкований відділу освіти Херсонської міської ради. Групові
приміщення повністю забезпечені меблями та ігровим обладнанням.
Розвивальне середовище дитячого садка організовано з урахуванням
інтересів дітей і відповідає їх віковим особливостям. За проектною
потужністю дошкільний заклад розраховано на 80 місць для дітей від 2 до
6(7)років. Групи комплектувались за віковими ознаками. У цьому році заклад
відвідувало 104 дитини.
На сьогоднішній день у ясла-садку функціонує 4 групи, серед яких 1
група раннього віку, 3 групи дошкільного віку; всі групи з українською
мовою навчання та з особистим пріоритетним напрямком роботи.
Територія закладу обладнана спортивним та ігровими майданчики для
кожної вікової групи.
Контингент вихованців закладу в середньому протягом навчального року
становить:
дітей раннього віку – 22,
дошкільного –53 ,
до школи випущено – 27 дитини.
У ЗДО проводиться робота з вирішення проблем соціального захисту
вихованців та працівників. На початок навчального року було оновлено
соціальний паспорт вихованців закладу, визначено склад сімей вихованців,
кількість дітей пільгових категорій:
o багатодітні родини – 7;
o діти із сімей переселенців – 1;
o діти із сімей учасників бойових дій – 2;
o з малозабезпечених сімей – 5;
o дитина-сирота – 1 .
Педагогічний процес у ЗДО забезпечують кваліфіковані спеціалісти:
директор , музичний керівник, 7 вихователів.
Якісний склад педагогів:
o мають вищу освіту – 7 педагогів,
o першу кваліфікаційну категорію – 3,
o другу категорію - 2 ,
o категорію «спеціаліст» -2.
Слід відмітити, що адміністрація створює оптимальні умови для постійного
професійного росту педагогів. У поточному році курси підвищення
кваліфікації пройшли 2 педагоги. Атестовано 3 педагога, серед яких 1 –
підтвердив свою кваліфікаційну категорію – спеціалісти І категорії; 2
педагоги підвищили свою кваліфікаційну категорію – спеціаліст ІІ категорії.
Для ефективного вирішення проблем навчання та виховання дітей педагоги
перебувають у постійному творчому пошуку, експериментують та
впроваджують сучасні перспективні програми та методики. Навчально –
виховний процес ЗДО здійснював у відповідності до програми виховання і
навчання дітей від 2 до (6)7 років «Дитина» та нової редакції Базового
компоненту дошкільної освіти.
Завдання на поточний навчальний рік визначено наступним чином:
1. Створення якісних умов функціонування дошкільного навчального закладу
на сучасному етапі з урахуванням вимог та змін в освітній галузі.
2. Оновлення змісту та якості дошкільної освіти через:
o впровадження в практику інноваційних технологій та перспективного
досвіду;
o оновлення розвивального середовища в групових приміщеннях та на
дитячих ігрових майданчиках, створення умов для повноцінного фізичного
розвитку кожної дитини;
o набуття дитиною навичок здорового способу життя шляхом впровадження
у роботу з дошкільниками здоров’язберігаючих технологій;
o підвищення комунікативної та мовленнєвої компетенції дошкільників.
o удосконалення системи внутрішнього контролю та оцінювання якості
дошкільної освіти дітей.
3. Створення умов повноцінного, різнобічного розвитку ініціативної, творчої
та компетентної особистості через впровадження інноваційних технологій;
4. Підвищення активної педагогічної позиції педагогів, формування
педагогічної рефлексії, відкритості інноваціям, здатності творчо змінюватись
до вимог сучасності та власного потенціалу;
5. Підвищення якості та ефективності освітнього процесу завдяки широкому
впровадженню в практику роботи ЗДО методів та засобів ІКТ;
6. Впровадження нових форм співпраці з родинами вихованців та
соціальними установами з метою покращення якості освітнього процесу та
зміцнення матеріальної бази закладу.
Відповідно до основних завдань педагогічного колективу з питань навчання
та виховання дітей було встановлено контроль за навчально-виховною
роботою в групах та надання методичної допомоги. Протягом навчального
року здійснювались різні види контролю, серед яких:
o Стан готовності групи до нового навчального року (вересень);
o «Створення умов для проведення гартувальних процедур у дошкільному
закладі» (жовтень);
o Медико-педагогічний контроль на занятті з фізичного виховання»
(листопад);
o «Використання сучасних оздоровчих технологій для гартування дитячого
організму» (листопад);
o «Стан організації проведення сюжетно-рольової гри» (січень);
o «Створення предметно-розвивального середовища у групах» (листопад-
грудень);
o «Використання сюжетно-рольової гри як засобу знайомства дошкільників з
професіями дорослих» (лютий)
o Ведення педагогічної документації. Зміст та якість перспективного та
календарного планування;
o Стан освітнього процесу (до атестації за графіком);
o Адміністративно-господарчий контроль;
o Аналіз рівня розвитку вихованців старшої груп;
o Організація харчування дітей. Культурно-гігієнічні навички дітей;
o Дотримання санітарно-гігієнічних вимог у ЗДО ;
o Дотримання умов безпеки (жовтень, квітень).
Розподіл навчального навантаження побудований з урахуванням
максимально допустимого навантаження на дітей упродовж тижня. При
цьому, освітній процес базується на поєднанні різних видів занять:
фронтальних та групових при умові, що тривалість фронтальних занять не
повинна перевищувати 15-35 хвилин (відповідно віку дітей), групових -15-30
хвилин, що дає можливість додержуватися регламенту навчального часу в
день на одну дитину.
Велика увага у роботі закладу приділялася наступності дошкільної та
початкової освіти. Тісно співпрацюємо з ЗОШ 1-3 ступенів №38 (директор
Дехканова М.Б.) Підвищуючи рівень мотиваційної готовності дітей до
навчання в школі, вихователі знайомили дітей старших груп з правилами
поведінки учнів, читали літературні твори, проводили бесіди про школу,
ходили на екскурсії до школи.
Для здійснення оздоровчої та профілактичної роботи у закладі створені
задовільні умови.На постійному контролі у адміністрації ЗДО знаходиться
дотримання санітарно-гігієнічних вимог до умов та режиму виховання дітей.
Традиційно у яслах-садку реалізується комплекс спеціальних заходів у
період сезонного підйому захворюваності. Систематичне використання у
навчально-виховному процесі здоров’язберігаючих технологій, загартування,
профілактичних заходів дозволило знизити показник простудних
захворювань.
Повноцінне та якісне харчування є невід’ємною складовою зміцнення
здоров’я дітей. Організація харчування ведеться відповідно Інструкції з
організації харчування дітей, затвердженої наказом Міністерства освіти і
науки України та Міністерства охорони здоров’я України від 17.04.2006 року
№298/227. У закладі працює досвідчений, висококваліфікований персонал:
старша медсестра та кухарі. Для забезпечення належного функціонування
харчоблоку згідно нормативних вимог проводиться постійний контроль
організації харчування в дошкільному закладі з боку директора та старшої
медсестри. Систематично здійснюється аналіз виконання норм харчування.
Контроль за організацєю харчування здійснюється систематично. Робота
Ради харчування ведеться згідно затвердженого плану за активною участю
батьків. В центрі уваги Ради знаходяться наступні питання:
– Контроль якості продуктів харчування та продовольчої сировини, умов
їх зберігання;
– Контроль закладки продуктів (додержання норм та перевірка якості
продуктів);
– Організація харчування дітей пільгових категорій у дошкільному
закладі;
– Моніторинг роботи з родиною з питань організації раціонального
харчування дошкільників;
– Створення умов в групах для організації харчування дітей;
– Моніторинг виконання перспективного меню;
– Контроль за веденням документації з харчування відповідальними
особами.
Моніторинг організації раціонального харчування показав, що протягом
навчального року за основними продуктами харчування виконання норм
значно не змінилось. Залишається недовиконання за низкою важливих
продуктів серед яких молочні, риба, м’ясо, фрукти, соки.
Взаємодія з сім’ями вихованців протягом року є одним з пріоритетних
напрямків діяльності закладу. Вона орієнтована на пошук таких форм і
методів роботи, які дозволяють урахувати актуальні потреби батьків,
сприяють формуванню активної батьківської позиції. Дошкільний заклад
підтримує бажання батьків поповнювати знання, необхідні для виховання та
оздоровлення дітей.
У кожній групі з початком навчального року було оформлено
батьківські куточки в яких постійно змінювався інформаційний матеріал.
Спільно з батьками практикувалися дні відкритих дверей, батьки постійно
мали змогу тримати на контролі харчування дітей, в кожній групі ,кожен
день вивішується меню, яке зберігається протягом місяця. У цьому році
батьки активно відвідували усі свята, причому їхні пропозиції та
побажання,щодо сценарію обов’язково враховувались.
Участь у спільних святах, участь в конкурсах та виставках закладу, днів
відкритих дверей сприяла зацікавленості батьків до роботи з їх дітьми у
дошкільному закладі. Все це сприяло створенню довірливих взаємовідносин
між родинами вихованців та педагогами.
Ясла-садок є комунальним закладом, тому матеріальне та фінансове
забезпечення гарантує місцевий бюджет. Завдання адміністрації полягає в
оптимальному його прогнозуванні, плануванні та цільовому використанні.
Протягом 2018-2019 року в дошкільном закладі продовжили діяти різні
органи управління, найбільш дієвим залишається загальносадковий
Батьківський комітет. Завдяки його ініціативам дошкільний заклад отримує
матеріальне забезпечення для вирішення термінових потреб. Серед них на
першомі місці стоять питання, які потребують термінового рішення (поточні
ремонти меблів та сатехніки, забезпечення миючими та дезинфікуючими
засобами, медикаментами, проведення поточних ремонтів та інше).
Для реалізації освітньо-виховних завдань постійно проводилась активна
господарча робота. У звітному періоді для зміцнення матеріальної бази було
проведено наступні заходи:
Власними силами:
1. Здійснено ремонт та фарбування на ігрових майданчиках;
2. Проведено оснащення ігрових майданчиків (лавки, столи).
Спонсорська допомога – БАТЬКИ
1. Поточні ремонти сантехніки та меблів;
2. Встановлення водонагрівача;
3. Придбано емальований посуд для груп (для заміни пошкодженого);
4. Придбання канцтоварів для дитячої творчості;
5. Придбання миючих засобів;
6. Придбання музичного блоку;
7. Придбання тюлю на коридор;
8. Придбання килимів у групи № 4, № 2.
Адміністрація продовжує тісну співпрацю з депутатом обласної ради
Рожковим Ю.Г. Завдяки постійній уваги з боку Юрія Геннадійовича ми
маємо можливість покращувати розвивальне середовище дошкільного
закладу, зміцнювати його матеріальну базу, о рганізація свят, подарунки на
дитячі свята, конкурси.
Протягом року в центрі уваги адміністрації знаходились питання
безпосередньо пов’язані з безпекою всіх мешканців дитсадка – в закладі діє
пропускний режим.
Я вдячна батькам, які допомагають нам у проведенні ремонтних робіт у
групах та на території закладу, створюють затишок та комфорт для дітей.
Ми маємо задовільну матеріально-технічну базу, наш заклад користується
попитом серед батьків, колектив може і хоче працювати, тому ми не
зупиняємось на досягнутому, а ставимо перед собою нові завдання.
Розвиток закладу освіти можливий тільки за умов засвоєння нововведень та
бачення власної перспективи розвитку. Головним є те, що дошкільний заклад
прагне бути тим місцем, де діти завжди можуть фізично розвиватись,
зміцнювати здоров’я, реалізовувати свої здібності, товаришувати, весело і
щасливо жити.
Підводячи підсумки роботи за рік, я хочу подякувати педагогам закладу,
обслуговуючому персоналу, батькам вихованців за спільну роботу, розуміння
і підтримку, конструктивну критику і можливість реалізації наших ідей. Ми
сподіваємося, що представлений звіт дозволить вам об’єктивно оцінити
діяльність, мене як керівника і діяльність всього нашого дошкільного
навчального закладу.
Сподіваюсь на подальшу співпрацю з колективом та батьками.
Дякую за увагу!
|